Akupunktio ja lymfaterapia Savo

AKUPUNKTIOhoidot LEPPÄVIRRAlla

Akupunktio on erilainen ratkaisu hankalien kiputilojen sekä turvotuksen hoidossa. Akupunktiohoidolla voidaan lievittää hankalia ja itsepintaisia kiputiloja, joihin ei muutoin löydy helpotusta. Tutustu akupunktioon tarkemmin tällä sivulla tai varaa meiltä hoitoon suoraan aika.

Varaa aika

Akupunktio kipuun ja rentouttamiseen

Akupunktiota käytetään hoitomuotona tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, kivun hoitoon ja lihasten rentouttamiseen. Akupunktion hyödystä on vahvaa tieteellistä näyttöä päänsäryn, migreenin ja niska-hartiaseudun kiputilojen hoidossa jo vuosien ajalta. Akupunktiosta on myös hyötyä nivelrikon aiheuttamien kipujen hoidossa. Tämä hoitomuoto on erityisen hyödyllinen sellaisille tapauksille, jotka eivät löydä helpotusta muista hoitomuodoista.

Akupunktiohoitoon liittyy myös monia myönteisiä oheisvaikutuksia, kuten unen laadun, vastustuskyvyn ja aistitoimintojen paraneminen. Lisäksi akupunktiolla saadaan hyvin aikaan vartalon rentoutuminen, stressin väheneminen ja hormonitoiminnan normalisoituminen. Hoidon sivuvaikutukset voivat joskus olla jopa päätarkoitusta suurempi hyöty, etenkin elämän laadun parantamisessa.

Akupunktion vaikutus perustuu elimistön omien kipuviestin välittymistä estävien ja autonomista hermostoa säätelevien aineiden vapauttamiseen. Hoitokerrat määräytyvät yksilöllisesti asiakkaan tarpeista riippuen. Akupunktiohoidossa käytetään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja steriilejä kertakäyttöisiä
neuloja, joiden läpimitta on 0,16 – 0,35 mm ja pituus 15 – 70 mm. Itse hoidosta aiheutuva kipu on pientä. Kysy meiltä lisää akupunktiohoidosta ja sen eduista!

akupunktio, vaihtoehto lääkkeille

Akupunktio voi tarjota avun useisiin ikäviinkin elämäntilanteisiin, kiputiloihin ja muihin elämää hankaloittaviin vaivoihin. Meillä ja maailmalla on akupunktiolla hoidettu onnistuneesti erityisesti migreeniä, unettomuutta, erilaisia kiputiloja sekä vaihdevuosien mukana tulevia vaivoja.

Perinteisemmän lääketieteen puolella tällaisille potilaille määrätään usein lääkitys, joka peittää ja kyllä helpottaa ongelmien oireita, mutta ei kykene parantamaan ongelmanaiheuttajaa. Akupunktiolla puolestaan päästään pureutumaan syvälle ongelman aiheuttajan juureen ja täten mahdollisesti tuottamaan pysyvä parannus sekä ratkaisu. Akupunktio sopii kaikille ja voit saapua hoitoon ilman lääkärin lähetettä. Ammattilaisemme konsultoivat sinua tarkasti tapaamisen alussa, jotta voimme tuottaa juuri sinulle sopivan hoidon.